• Anasayfa
  • Müşteriler
  • Portföy
  • Hizmet
  • Google Adwords
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim

« Instagram'da Bir Gönderi Nasıl Tanıtılır »


Instagram'da Bir Gönderi Nasıl Tanıtılır: Adım Adım Talimatlar

Takipçilerinizden daha fazla ilgiye mi ihtiyacınız var? Sanatınızı tanıtmak için daha geniş bir kitleye ulaşmak mı istiyorsunuz? Bu makale tam size göre!              

Bu makale, Instagram'da bir gönderiyi nasıl tanıtacağınızı öğrenmeye adanmıştır. Hızlı bir şekilde reklam yayınlamak isteyenler ve Facebook'ta Reklam Yöneticisi ayarlarının inceliklerini anlamak için saatler harcamak istemeyenler için. NOT : Bu işlemi gerçekleştirebilmek için İnstagram hesabınızı Business  (İşletme hesabı) yapmanız gerekiyor.

Makale şunları içerir:

1.       Instagram gönderinizi nasıl tanıtacağınıza dair adım adım talimatlar;

2.       tanıtılması gereken nesnenin seçimi için öneriler;

3.       bir gönderi ve bütçe hesaplamasının reklamı için maliyet tahmini örnekleri;

4.       sık sorulan soruların cevapları;

5.       tanıtım izniyle ilgili en yaygın sorunları çözmenin yolları

"Tanıt" düğmesi ne anlama geliyor ve nasıl çalışıyor?

Bir reklam kampanyasının hızlı bir şekilde başlatılmasını istiyorsanız, Instagram'da bir gönderiyi tanıtmak tam olarak ihtiyacınız olan şeydir. İşletme profilinize bağlandığınızda veya yazarın hesabına gittiğinizde her gönderinin altında "Tanıt" düğmesi görünür. “Tanıt” düğmesine tıkladığınızda, seçilen gönderiye sahip bir reklam otomatik olarak oluşturulur. Bu işleve "gönderiyi tanıt" veya "gönderiyi TOP'a getir" denebilir, çünkü onun yardımıyla gönderiniz yayında ilklerden biri olarak gösterilecektir. Ancak, bazı gönderiler tanıtılamayacak. Bu durumda, “Tanıt” düğmesi görüntülenecektir, ancak etkin olmayacaktır. 

1. Adım: Neyin tanıtılacağını seçme                

Terfi sonrası hangi görevi çözmeniz gerektiğine ve çözüm olarak en uygun olana karar verin. İşte tanıtılabilecek 3 içerik türü: 

• fotoğraflı normal bir gönderi (çoğu durumda uygundur) 

• bir video ( kapsama almak istiyorsanız uygundur) 

• galeri (birkaç ürünün sunumu için kullanışlıdır)  

NOT : Bir yayının tanıtım için önceden hazırlanması şiddetle tavsiye edilir.

Ayrıca dikkat çekici bir resim kullanmalı veya resim yazısı içeren bir fotoğraf göndermelisiniz. Instagram'da bir başlığın en önemli kısmı ilk satırdır. Bu, kullanıcının feed'de gezinirken gördüğü şeydir.

En başından ilgi çekmeye çalışın ve bir harekete geçirici mesajla bitirin: uygulama kullanıcılarını yorum bırakmaya, siteye gitmeye ve hatta abone olmaya teşvik edin. 

2. Adım: Bir eylem seçme                                        

Bundan sonra, promosyon hedefleri  için öneriler içeren bir galeri göreceksiniz. Kullanıcılarınızın gerçekleştirmesini istediğiniz eylemi seçmeniz gerekir: siteye gitmek, profili ziyaret etmek, Instagram Direct'e ulaşmak veya bir Instagram Direct göndermek.

İstemcilerden hemen mesaj almak istiyorsanız, “Doğrudan Mesaj” seçeneğini seçin. Reklam kampanyanız için uygun olan eylemi seçmelisiniz. Amacınız bir web sitesinde satış yapmaksa, belirli bir ürün veya kategoriye bağlantı ekleyin.

Eğer reklam Instagram'ın içindeyse (ki bu satış hunilerinin ilk adımıdır), o zaman bağlantıyı “Kurşun Mıknatıs” ile yapın.

Step 3: Action button                                

Reklam gönderisinin amacına bağlı olarak, farklı harekete geçirici mesaj düğmeleri görüntülenecektir: 

• insanların profilinizi görmesini istiyorsanız – “Profile git” düğmesini kullanın 

• İnsanların size yazmasını istiyorsanız – “Doğrudan Mesaj” düğmesini kullanın

Buton üzerindeki etiketi, siteye yönlendiren reklam yayınına eşlik edecek şekilde düzenleyebilirsiniz

Kullanılabilir başka seçenekler de vardır:

Daha fazla bilgi edinin, Şimdi Alışveriş yapın, Daha Fazla İzleyin, Bize Ulaşın, Şimdi Ayırın ve Kaydolun. 

Adım 4: Seyircinin oluşturulması.
Otomatik seçim modundan çıkabilirsiniz, ancak manuel olarak yapılandırmak daha iyidir. 

Kitle için adı, coğrafi konumu, ilgi alanlarını, yaşı ve cinsiyeti seçin. Hedeflemeyi doğru bir şekilde ayarlamak için önceden hedef kitlenizin bir portresini oluşturmanız gerekir.  


Adım 5: Bütçe ve süre                                  

Başlangıç olarak, küçük bir bütçe belirlemelisiniz.Bir reklam kampanyasının bütçesini ve sona erme tarihini değiştirmek için kaydırıcı işaretçisini hareket ettirmeniz gerekir.
6. Adım: Son kez göz atın                                         

Burada reklam yayınınızın feed'de nasıl görüneceğini görebilir ve Instagram'da yayınınızı tanıtmak için tüm seçeneklerin doğru ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edebilirsiniz.Sonunda, "Promosyon Oluştur" u tıklayın. Reklam yönetilecek ve tamamlandığında size bildirilecektir.

Reklam yayın istatistikleriInstagram'da bir yayının tanıtımıyla ilgili istatistikleri görüntülemek için, reklam yayınına gidin ve "Insights'ı Görüntüle"yi tıklayın.

Facebook üzerinden bir Instagram gönderisini tanıtmaYine de hedefleme ayarlarını daha ayrıntılı anlamak istiyorsanız, gönderi için Facebook üzerinden reklam yayınlayabilirsiniz.

Yayın yaparken “Mevcut bir yayını kullan” seçeneğini seçin ve “Yayın seç” seçeneğine tıklayın. Ardından “Instagram”

sekmesine geçin ve hesabınızda yayınlananlardan tanıtımını yapacağınız gönderiyi seçin.                   

"Instagram'da Tanıt" düğmesi çalışmıyorsa veya reklam verme izniniz yoksa…Bunun birkaç nedeni olabilir:

• Kişisel hesabınızda gecikmiş ödemeler — çözüm basittir, borcunuzu ödeyin veya bakiyenizi doldurun

• Instagram'ınızın bağlı olduğu Facebook sayfasına yönetici erişiminiz yok. Bunun çaresi, sayfa sahibinden size yönetici hakları vermesini istemektir

• Hesap herhangi bir Facebook sayfasına bağlı değil 

• Facebook aksaklıkları. Facebook ve Instagram'ın birleşimi her zaman istikrarlı bir şekilde çalışmaz, bu nedenle "Tanıt" ile ilgili sorun birdenbire ortaya çıkabilir. Bunu düzeltmek için Instagram'daki şirketin işletme profilinden kişisel profilinize geçin ve ardından işletme hesabınızı yeniden bağlayın 

• Yukarıdakilerin hiçbiri yardımcı olmazsa ve telefonunuzdan reklam yayınlamanız gerekiyorsa, ücretsiz Facebook Reklam Yöneticisi uygulamasını yükleyin ve oradan reklam yayınlayın