• Anasayfa
  • Müşteriler
  • Portföy
  • Hizmet
  • Google Adwords
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim

« Seo nedir ve neden kullanmalıyız? »


Seo nedir ve neden kullanmalıyız?

SEO kelimesi, Search Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak, isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.

Web Sitesinin Çeşitleri Nelerdir?

 Kurumsal web siteleri: Firma ürün/hizmet tanıtım siteleri.
 E-ticaret siteleri: B2B, B2C, C2C satış siteleri.
 Rezervasyon siteleri: Hotel, restoran vb. siteler.
 Kişisel siteler: Kişi tanıtım ve CV siteleri.
 İlan / emlak siteleri: Konut, araba, iş arama ve bulma siteleri.
 Haber siteleri: Anlık, günlük, güncel olayların aktarıldığı siteler.
 Portal siteler: Turizm, sağlık vb. özel bir amaca hizmet eden fonksiyonel siteler.
 Mobil siteler: Mobil kullanıcılarına özel hazırlanan site ve uygulamalar. 

Web Sitesi Ne İşe Yarar?

birNC'ye göre web sitesi; müşterileri segmentlere ve alt segmentlere ayırabileceği gibi müşteriye nasıl ulaşılabileceği ve onlarla nasıl kalıcı ilişkiler kurulabileceğiyle ilgili firmanıza bilgiler veren stratejik internet platformudur. Dolayısıyla web sitesi olgusu size ya da işletmenize müşteri kavramını yerleştiren ve müşteri merkezli olma kültürünü benimsettiren bir internet stratejisi; dünyada şirket-müşteri denklemini düzenleyen ve müşteri ilişkileri yönetiminin bir bilim olmasını sağlayan pazarlama aracıdır. Web siteleri tüm faaliyetlerimizi, ürün ve hizmetlerimizi hedef kitlemize istediğimiz gibi iletmemizi sağlar; doğru ve güncel bilgi kaynağıdır; bizlere zaman, prestij ve müşteri kazandırmaya yarar.

 Web sitesi hizmeti firma ya da markanın istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
 Web sayfası ürünler, hizmetler ve düşüncelerle ilgilidir.
 Web tasarım doğru hedef kitlesine hitap etmelidir.
 Web site konsepti, sürekli değişen rekabet koşullarında yerine getirilir.
 Website tasarımı kurumsal kimliğinizin aynasıdır.

Web Sitesinin Faydaları Nelerdir?

Müşteri Belirlemeye Yarar
Geleneksel olarak demografik bilgilere göre yapılmaktadır ancak internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak için Google Analitik platformunun site analizleri için sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi kayıt ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site izleme kimliğini sitenize eklemek yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, meslek, gelir ve ilgi alanları gibi değişkenleri tespit edebilirsiniz.

Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların işletmeniz için farklı değerlere sahip olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En değerli olan müşterilerden başlamak suretiyle, bir sıralamada bulunmak, çabaların en çok avantaj sağlayacağı kesime yöneltilmesine olanak sağlar. Böylece müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde sağlamak güç olmayacaktır.

Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki hizmet, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En yüksek etkinliği, uygun maliyette yapma zorunluluğu bir şirket için kaçınılmazdır.